SKIPtram

U bent hier: Home > MODEL in H0 (1:87) > HTM materieel > HTM 801-830

HTM 801-830

Deze serie is gebouw door Allan en La Bourgoise en onderverdeeld

HTM 801-815

Gebouwd bij Allan

Van de Fairfield serie in witmetaal hier een voorbeeld van een door Philotrain gebouwd model met ingezette ruiten en aanpassingen door SKIPtram.



HTM 816- 820

De deelserie 816-820 is gebouwd door Allan en was voorzien van 2 een- assige trucks "systeem Kamp"met een radstand van maar liefst 4,00 m. Het model is styreen gemaakt en is voorzien van en PMT motor met de juiste radstand en kleine spaakwielen .Er is dan nog plaats voor een interieur.

Voor details verwijs ik naar: Ab Donselaar ( 130 jaar tram in Den Haag) blz. 133 e.v.

Zie ook SKIPtram HTM bouwsets.

 © SKIPtram

Het model is gebouwd van het oermodel voor de Bouwsets

 



Paul,

In het nodige speurwerk over de Haagse 800-en liep ik ook tegen jouw 
site aan.
Het 800 model wordt daar aangegeven als HTM 816-820 terwijl er ook een foto 
van de 820 te zien is.
Van de deelserie 816 -820 de 816 en 819 gewijzigd voor wat betreft de 
balcons.
de 817 en 820 hebben altijd hun bovenruitjes gehouden.

Dus het model kan alleen 816 og 819 zijn. Groet, Henk Boshuyzen

HTM 821-830


Gebouwd bij La Brugoise


Hiervan wordt een model uitgebracht door WEKRA.

Opgestuurd in chique doosje zoals Wes dat noemt ( zonder motor en zonder panto). T.o.v. de oude techniek ( oermodel en afgieten) zoals door SKIPtram toegepast wel een hele verbetering.




Een net model in 3D IM prime gray print. Mooie verhoudingen


Hier het Fairfield en WEKRA model naast elkaar.



De steunconstructie restanten worden eraf gescaled met een Ash 150 tandsteen beiteltje.
en we gaan op zoek naar een makkelijke manier om de rest glad te krijgen.

29-01-2018 Ja en daar komt die dan. Voor 2 wagens 7 minuten "werk" en alles lijkt goed. Hier zijn de modellen gestraald met korund 105 mu.

   


Na het spuiten in de primer blijkt het resultaat niet zoals gehoopt.



Die verdomde puntjes zitten werkelijk overal en moet er toch uitbundig geschuurd worden ( waar ik een hekel aan heb). We gaan verder in de hoop dat het goed komt maar deze manier van printen is verre van gewenst en WEKRA heeft aangekondigd dit in de toekomst anders te gaan doen. We wachten af. Dit is geen doen.

11-02-2018
Na dagen lang slijpen is het door SKIPtram gewenste resultaat bereikt
15-03-2018
Latere bijwagens die geprint zijn bij IM ( volgesn Wes: please print upright) waren beduidend beter van kwaliteit en behoefden veel minder nabewerking.



Het motorblok ex Stangl nu Halling ( http://shop.ferro-train.com/HallingShop/Article/ANT-K-H0) gemonteerd samen met SKIPlock koppelingen en koppeling vangers ( uit de nietmachine).

Na een eerdere overweging om een Sommerfeldt panto te modificeren is besloten toch de H0w panto ( SSW of ombouwer panto) te monteren omdat deze zo karakteristiek is en het model werkelijk af maakt.




Fazit: Een mooi model en leuk om te bouwen met veel voorbewerking, maar ook een net resultaat. Conclusie: aan te bevelen.

Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login

nach oben