GTN MW 21-26

Evenals de serie 27-30

Ook deze serie 21-26 is geleverd door Carl Weyer en daarom heb ik besloten een model hiervan te maken uit het Atlas BEB valuta wagen model.

Alhoewel de Valutawagen van de BEB bij Lindner gebouwd zijn heeft hij toch veel weg van de Carl weyer wagens en is daarom als donor gebruikt.





Omdat het eiegenlijk een souvenier modelletje is heb ik besloten er een gewone Halling motor in te zetten om niet een bakje van 30 euro op een motortje van 130,-- te zetten. Als concessie moeten de schortplaten hoe dun ook gemaakt vrij ver naar buiten geplaatst worden. Middels wat kleuraccenten zal ik proberen ze wat "dieper" te laten lijken.
Het Atlas model is gesloopt en het onderstel is van een Halling motor voorzien nadat deze is uitgezaagd en glad gevijld.

De frontdeuren zijn dichtgeplamuurd en de ramen opgevijld. De fronten zijn daarna met een stukje schuurpapier in lintvorm glad geschuurd alvorens de nieuwe koplampgaten te boren.


De originele BEB reeds gemotoriseerd

(22-11-2014)


het chassis met de Nijmeegse schortplaten, instaptreden



De Nijmeegse wagen deels geaasembleerd



Omdat de Nijmeegse wagens karakteristieke daklatten boven de ramen hadden lopen worden er twee daklatten onder de dakrand geplakt. Bekeken zal worden of de verhoudingen dan nog kloppen en/of de ramen iets naar beneden moeten worden uitgevijld ( liever niet natuurlijk).
Ook is in Nijmegen de  pantograaf over de weerstandskast geplaatst en deze moeten dus op het model worden verzet/ aangepast.
Voor de goede kijker zijn de GTN wagens uitgerust met een kleine spoiler boven de kopse ramen. Deze wordt door veel modelbouwers vergeten en diende voor afvoer van het regenwater naar de zijkant ???




( 22-12-2014) Het gebouwde en afgewerkte model als 28 van de deelserie 27-30 ook van Carl Weyer