SKIPtram

U bent hier: Home > MODEL in H0 (1:87) > BUITENLANDS mat. > Stockholm Sparvagar.

Stockholm Sparvagar.

 

SS A1 en B19 + B20

Uit etsplaten van Swedtram ( bouw H.N.) made by SKIPtram

De SS A 24 en B24

Jaren geleden heb ik een SS B 24 gekocht en deze is gebouwd door Hans Nijntjes en verkocht.

 

Zoals U kunt zien staat er op de doos B24 en zit decabinedeur op het model links.

Op de reclamebladen van Swedtram staat de 373 bijwagen echter afgebeeld met de deur rechts 

Op de veel later geleverde Motrowagen van Swedtram met als opschrift A 24 blijk deze er zo uit te zien als het onderste model. En zou da eigenlijk een bijwagen zijn. Is dit dan twee maal een fout van Swedtram of hoe zit dat?? Deze zaken zijn door Hans Nijntjes zeer scherp opgemerkt en hebben heel wat e-mail wisselingen gekost voor dat ik eruit was ( ligt aan mij)

 

Dit zorgt bij de bouwer voor veel vragen en problemen en onnodig opnieuw aanpassen van reeds gebouwde zaken.

 

 

Nu speelt er ook nog het voormalige links verkeer en nu rechts ook een rol dus ra ra hoe verder.

Het onderstel is geleend van een HTM buitenlijner en dus het chassis van Guido Mandorf. Op de 21 mm draaistellen ( hier nog proef) worden de geupgrade scheenplaten gezet. Het onderstel wordt door hAsn Nijntjes met tegenzin aangepast aan de kap maar ik vind de aandrijving betrouwbaar dus wordt het geen messing bodemplaat.

Daarna de SKIPpanto van een gemodificeerde NZH 2 panto die een beetje hoog op de kast staat

Hier het voorlopige resultaat waar we mee verder gaan.

 

 

 De nogal kale draaistelzijkanten zijn aangepast met delen uit de rommelkist en een goed voorbeeld is niet echt beschikbaar.

 

Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login

nach oben